Skip to main content
  • آشنایی با انواع دستگاه های آبمیوه گیری تجاری و صنعتی

انواع مختلف آبمیوه گیری های تجاری

آبمیوه گیری برای کسب و کار شما می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، بنابراین شناختن انواع مختلف دستگاه های آبمیوه گیری ها زمانی که تصمیم می گیرید کدام مدل با اهداف شما مطابقت دارد، مفید خواهد بود! با این راهنمای خرید آبمیوه‌گیری، گزینه‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم تا به شما در انتخاب مناسب کمک کنیم.

 

انتخاب آبمیوه گیری تجاری مناسب

هنگامی که به دنبال یک آبمیوه گیری تجاری هستید، دو سوال بزرگ وجود دارد که باید بپرسید.

به دنبال آبگیری از چه میوه ای هستید؟

همه دستگاه های آبمیوه گیری یکسان ساخته نمی شوند. انواع مختلف آبمیوه گیری برای آبگیری انواع میوه و سبزیجات ایده آل هستند.

اگر فقط می خواهید آب مرکبات بگیرید، یک آب میوه گیری دستی یا برقی انتخاب مناسبی برای شماست. اگر می خواهید از گیاهان برگ دار یا سبزیجات آب بگیرید، میبایست به سراغ دستگاه آبگیر سبزیجات بروید.

در چه حجمی آب میوه میگیرید؟

مقدار آبمیوه ای که می خواهید تولید کنید یک عامل اساسی در انتخاب آبمیوه گیری مناسب برای شما است. اگر می‌خواهید فقط مقداری آب لیموی تازه برای کوکتل بگیرید، یک آب‌میوه‌گیری دستی ممکن است برای شما مناسب باشد. از طرف دیگر، اگر هدف شما از آبگیری میوه فروش آن باشد، یک آبمیوه گیری تجاری برقی می خواهید که بتواند حجم و تقاضای بالایی را تحمل کند.

انتخاب آبمیوه گیری تجاری مناسب

انواع آبمیوه گیری

در زیر 9 نوع آبمیوه‌ گیری را تفکیک می‌کنیم تا شما بتوانید بهترین نوع آبمیوه‌ گیری را که با نیازها و اهداف کسب و کارتان مطابقت دارد انتخاب کنید. بهترین نوع آبمیوه گیری برای کسب و کار شما بیشتر به حجم آبمیوه ای که کسب و کار شما به دنبال ارائه آن است و همچنین نوع میوه ای که به دنبال آبمیوه گیری هستید بستگی دارد.

 

1. آبمیوه گیری گریز از مرکز

کاربرد:  استفاده با حجم متوسط ​​تا زیاد در فروشگاه های آبمیوه و بستنی، اسپا، رستوران‌ها یا کافه‌ها

مورد استفاده برای:  سیب، پرتقال، کرفس، لیموترش، لیمو، گوجه فرنگی، و سایر میوه ها و سبزیجات سفت با پوست ضخیم و دانه های درشت

نحوه استفاده: دستگاه های آبمیوه گریز از مرکز از یک سبد مشبک فلزی در حال چرخش برای آبگیری میوه های تازه و خارج کردن آب میوه استفاده می کنند. میوه ها را با برداشتن پوست های ضخیم، دانه ها یا هسته های بزرگ و ساقه ها و برش دادن به اندازه های مناسب آماده کنید. آبمیوه گیری را روشن کنید و اجازه دهید به سرعت کامل برسد. میوه و سبزیجات را کم کم اضافه کنید.

 1. آبمیوه گیری گریز از مرکز

2. آبمیوه گیری پرس سرد

کاربرد:  استفاده با حجم متوسط ​​تا زیاد در فروشگاه های آبمیوه و بستنی ، اسپا، رستوران‌ها یا کافه‌ها

مورد استفاده برای:  اسفناج، کلم پیچ، سیب، پرتقال، کرفس، لیموترش، لیمو، گوجه فرنگی، و سایر میوه ها و سبزیجات سفت یا نرم با پوست ضخیم و دانه های درشت

نحوه استفاده: آبمیوه گیری های پرس سرد از مارپیچ و صافی برای پاک کردن آب حتی از سبزی های سفت استفاده می کنند. با جدا کردن پوست، ساقه و دانه ها و نصف کردن ؛ میوه ها و سبزیجات را در دمای اتاق آماده کنید. دستگاه را روشن کنید به آرامی میوه ها را جهت آبگیری به آبکش اضافه کنید. در صورت نیاز، با فشار دهنده (گوشت کوب) ارائه شده فشار دهید.

 2. آبمیوه گیری پرس سرد

3. آب میوه گیری مرکبات

کاربرد:  استفاده با حجم متوسط ​​در منازل، رستوران ها و آبمیوه فروشی ها

مورد استفاده برای:  لیمو، لیموترش، پرتقال

نحوه استفاده:  دستگاه های آب مرکبات گیری از یک دستگاه چرخاننده موتوری برای حذف آب از مرکبات استفاده می کنند. برای شروع، میوه را نصف کرده و آماده کنید. دستگاه را روشن کنید. طرف بریده شده میوه را محکم به سمت پایین فشار دهید، اما نه آنقدر محکم که ریمر متوقف شود.

 3. آب میوه گیری مرکبات

4. آبگیر سبزیجات (جوانه گندم)

کاربرد:  استفاده با حجم متوسط ​​تا زیاد در آبمیوه‌ فروشی ها، اسپا، رستوران‌ها یا کافه‌ها

مورد استفاده برای:  علف ها، جوانه ها، گیاهان، سبزی های برگ دار. برای استفاده با میوه نیست

روش استفاده:  در صورت وجود ساقه های چوبی را آنها را بردارید. آبگیر سبزیجات را روشن کنید. گیاهان برگدار و سبزی‌ها را از طریق ناودان تغذیه کنید. از فشار دهنده (گوشت کوب) ارائه شده برای کمک به تغذیه محصول به دستگاه استفاده کنید.

 4. آبمیوه گیری جوانه گندم

5. روغن گیر

کاربرد: استفاده با حجم متوسط ​​تا زیاد در رستوران ها یا هتل ها

مورد استفاده برای: میوه های خرد شده، انواع توت ها، زیتون های خرد شده، سبزیجات از قبل پخته شده، سس ها، بیسکوئیت ها، ماهی آسیاب شده

روش استفاده: قبل از شروع، حتماً دستورالعمل های سازنده را برای آماده سازی مواد غذایی برای فرآوری دنبال کنید. سینی محصول را بارگیری کنید. دستگاه را روشن کنید. محصول را به آهستگی وارد کانال تغذیه کنید.

 5. الک

6. دستگاه آب پرتقال گیری

کاربرد: استفاده با حجم متوسط ​​تا زیاد در کافی شاپ ها، فروشگاه های عرضه آبمیوه، هتل ها و رستوران ها

مورد استفاده برای: پرتقال ، گریپ فروت

نحوه استفاده: مطمئن شوید که دستگاه برای کار تنظیم شده است. میوه را به لوله تغذیه اضافه کنید. دستگاه های آب پرتقال ممکن است متفاوت باشند، اما به طور کلی به سادگی اهرم را فشار دهید تا دستگاه شروع به کار کند و دکمه توقف را فشار دهید تا دستگاه متوقف شود.

 6. دستگاه آب پرتقال گیری

7. ریمر دستی

کاربرد:  برای مصارف کم حجم و استفاده در بارها یا کافه ها

مورد استفاده برای:  لیمو، لیموترش، پرتقال، گریپ فروت

روش مصرف:  میوه را نصف کنید. ریمر را در قسمت بریده میوه فشار دهید و محکم بچرخانید تا آب آن آزاد شود.

 7. ریمر

8. آبلیموگیر دستی

کاربرد:  برای مصارف کم حجم و استفاده در بارها، یا کافی شاپ ها

مورد استفاده برای:  لیمو، لیموترش، پرتقال

روش مصرف:  میوه را نصف کنید. برای حداکثر کارایی، میوه ها را با سمت بریده شده به سمت پایین در سیتوس فشار دهید. دسته ها را به هم فشار دهید تا پوست آن برعکس شود و آب آن گرفته شود.

 8. ابلیموگیر دستی

9. آبمیوه گیری دستی

کاربرد:  استفاده با حجم کم تا متوسط ​​در بارها، کافه‌ها یا آبمیوه فروشی ها

مورد استفاده برای:  لیمو، لیموترش، پرتقال

روش مصرف:  میوه را نصف کنید. قسمت برش خورده میوه را روی آبمیوه گیری دستی قرار دهید . دسته آبمیوه گیری را پایین بکشید تا پرس بسته شود و آب میوه گرفته شود.

9. آبمیوه گیری دستی 

فواید آبمیوه تازه

شکی نیست که آب میوه تازه پر از ویتامین ها و مواد مغذی سالم است و ارائه این آن به مشتریان در باشگاه سلامت، اسپا، کافی شاپ، رستوران یا هتل شما می تواند برای درآمد شما نیز بسیار مفید باشد!

 

چگونه آبمیوه می تواند کسب و کار شما را رشد دهد ؟

اگر به دنبال راهی سودآور برای گسترش منوی خود هستید، اضافه کردن آب میوه های تازه ممکن است بهترین راه حل باشد.

کاهش ضایعات: اگر محصول بیش از حد رسیده است و برای سرو کامل گذشته است، ممکن است بتوانید از آن در آب میوه ها و اسموتی ها به جای دور ریختن آن استفاده کنید.

سودهای بزرگ: محصولات آبمیوه تازه می توانند حاشیه سود بالا و حداقل سربار داشته باشند.

فروش تمام روز: آبمیوه را می توان با سفارشات صبحانه سرو کرد، بعد از تمرینات نیمه روز و درمان های آبگرم فروخت، یا در شب در کوکتل های ویژه هم زد.

در ترند: آبمیوه های تازه محبوب و مد روز هستند، به علاوه می توانید از تمایل روزافزون مصرف کنندگان به خوردن سالم سود ببرید.

یک گزینه سالم: با ارائه گزینه ای متناسب با سبک زندگی مشتریان آگاه به سلامت، به نیازهای مشتریان گسترده تری پاسخ دهید.

 چگونه آبمیوه می تواند کسب و کار شما را رشد دهد

فواید آبمیوه گیری برای سلامتی

آب میوه حاوی بسیاری از مواد مغذی مفید است و می تواند راهی عالی برای افزودن تنوع بیشتر میوه ها و سبزیجات به رژیم غذایی باشد. برای مشتریانی که به دنبال آن مزیت هستند، یا فقط می‌خواهند یک جایگزین سالم و با طراوت برای نوشابه‌های گازدار یا نوشیدنی‌های قهوه داشته باشند، آبمیوه تازه یک گزینه خوشمزه است. بسیاری از انواع آب میوه (مانند آب سبزیجات یا جوانه گندم) نیز برای افزایش انرژی و مواد مغذی به اسموتی ها و نوشیدنی ها عالی هستند!

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که کارشناسان بهداشت استفاده از آب میوه را به عنوان جایگزینی برای وعده غذایی توصیه نمی کنند. همچنین، خوردن میوه ها و سبزیجات به طور کامل همچنان بیشترین سود را به شما می دهد. بسیاری از انواع آب میوه‌ها حاوی مقدار فیبر و برخی مواد مغذی دیگر مانند همتایان غذایی خود نیستند.

بنابراین، آیا آبمیوه تازه برای شما مفید است؟ پاسخ کوتاه بله است! اما به یاد داشته باشید که داستان چیزهای بیشتری دارد.

 فواید آبمیوه گیری برای سلامتی

استفاده ایمن از آبمیوه گیری

تجهیزات آبمیوه گیری تجاری دارای قطعات متحرکی هستند که میوه ها، سبزیجات، سبزی ها یا گیاهان را تجزیه می کنند تا آب از محصول خارج شود. به همین دلیل، شما میبایست چند دستورالعمل ساده ایمنی را دنبال کنید.

دستورالعمل های کارخانه را برای استفاده از دستگاه خود بخوانید تا ازعملکرد ایمن اطمینان حاصل کنید.

اطمینان حاصل کنید که همه کارکنانی که از تجهیزات استفاده خواهند کرد به درستی آموزش دیده اند.

هرگز مواد را با دست داخل دستگاه آبگیری فشار ندهید. فقط از گوشت کوب میوه ارائه شده استفاده کنید.

قبل از قرار دادن میوه در آبمیوه گیری مطمئن شوید که به درستی آماده شده است. بسته به نوع محصول مصرفی و نوع آبمیوه گیری، دانه های درشت، ساقه و پوست ضخیم باید حذف شوند. همچنین ممکن است لازم باشد مواد بزرگ را برش دهید.

استفاده ایمن از آبمیوه گیری

بهداشت دستگاه های آبمیوه گیری

برای اطمینان از اینکه تجهیزات تولید آبمیوه شما همیشه آماده استفاده هستند، مهم است که دستگاه را بلافاصله پس از استفاده تمیز کنید. از دست دادن زمان برای تمیز کردن آبمیوه گیری باعث می شود تا آب میوه و تفاله باقیمانده در دستگاه خشک شود و بعداً تمیز کردن آن دشوار شود. بسیاری از انواع آب میوه‌ها نیز کاملا اسیدی هستند، بنابراین تمیز کردن فورا دستگاه به کاهش خوردگی کمک می‌کند.