Skip to main content
  • باریستا کیست و چگونه یک باریستا موفق باشیم ؟

باریستا کیست و چگونه یک باریستا موفق باشیم ؟

کار به عنوان یک باریستا برای افرادی که علاقه زیادی به قهوه دارند، کسانی که به دنبال ورود به صنعت مواد غذایی هستند یا برای تازه کارهایی که خواهان شغلی هستند که مهارت های قابل انتقال زیادی را به آنها بیاموزد، ایده آل است. با کوک استیل همراه باشید تا بدانید باریستا به چه معناست، شرح شغل یک باریستای معمولی چیست، چگونه حرفه خود را به عنوان یک باریستا پیش ببریم و صاحبان کافی شاپ در یک استخدام احتمالی به دنبال چه ویژگی هایی هستند.

باریستا کیست ؟

در ایالات متحده، از اصطلاح "باریستا" برای اشاره به کسی که نوشیدنی قهوه تهیه و سرو می کند استفاده می شود. اما این اصطلاح از کجا سرچشمه گرفته است؟

باریستا به چه معناست ؟

واژه "باریستا" از ایتالیا می آید و به بارمن ترجمه می شود. در ایتالیا، باریستاها وظیفه سرو انواع نوشیدنی را بر عهده دارند که شامل قهوه و نوشیدنی های مبتنی بر اسپرسو می شود. این اصطلاح به طور کلی فقط برای کسانی که نوشیدنی قهوه درست می کنند در ایالات متحده صدق می کند.
چه یک دانشجوی به دنبال شغل پاره وقت و چه از طرفداران قهوه هستید که می خواهید اشتیاق خود را با جهان به اشتراک بگذارید، کار به عنوان یک باریستا بهترین انتخاب است. علاوه بر این، برای یادگیری باریستا بودن، لزوما نیازی به تجربه قبلی در زمینه خدمات غذایی ندارید.

شرح شغل باریستا

باریستاها در انواع مختلفی از محیط‌ها کار می‌کنند، از رستوران های زنجیره‌ای تا کافی شاپ های مجلل که قهوه لذیذ دم می‌کنند. جایی که به عنوان یک باریستا کار می کنید، بر مسئولیت های شما تأثیر می گذارد. همانطور که گفته شد، یک شرح شغل کلی برای باریستا وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:
خدمت رسانی به مشتریان و گرفتن سفارش.
دم کردن و سرو قهوه برای مشتریان.
آسیاب کردن دانه های قهوه تازه برای دم کردن قهوه.
تهیه انواع دیگر نوشیدنی ها مانند چای، لاته، دم نوش و غیره.
مدیریت منو و ایجاد تغییر برای مشتریان.
تهیه یا سرو غذا برای مشتریان.
وظایفی مانند نظافت تجهیزات قهوه، شستن ظروف کوچک، نظافت فضای کاری و غیره

شرح شغل باریستا

شرح شغل باریستا حرفه ای

در حالی که مسئولیت های بالا بین همه باریستاها مشترک است، برخی وظایف اضافی وجود دارد که باریستاهای حرفه ای ممکن است نیاز به انجام آنها داشته باشند. یک باریستای حرفه‌ای کسی است که دانش قهوه، مشخصات طعم ها، بهترین شیوه‌های دم کردن را بداند.
این گونه باریستاها به احتمال زیاد در کافی شاپ های سطح بالاتری که به علاقه مندان به قهوه که مایلند برای یک فنجان قهوه با کیفیت بیشتر خرج کنند، کار می کنند. در اینجا برخی از مسئولیت های شغلی اضافی وجود دارد که باریستاهای حرفه ای ممکن است داشته باشند:
آشنایی با انواع قهوه و دانه ها
ایجاد طعم های مختلف و ترکیبات قهوه
ارائه پیشنهاد به مشتریان بر اساس علایق آنها
استفاده از تجهیزات پیشرفته قهوه برای دم کردن یک فنجان قهوه بهتر که طعم و عطر را به طور کامل نشان دهد
تهیه انواع نوشیدنی های اسپرسو مانند لاته، کاپوچینو، کافه ماکیاتو و غیره
ساخت لاته آرت برای مشتریان

چگونه یک باریستا شویم ؟

باریستا شدن یک شغل عالی برای دانشجویان یا افرادی است که به دنبال ورود به صنعت مواد غذایی هستند زیرا بسیاری از کافی شاپ ها و کافه ها به دنبال باریستاهایی بدون تجربه و تازه کار هستند.
در حالی که داشتن تجربه برای بسیاری از مشاغل باریستا ضروری نیست، داشتن تجربه کافی در زمینه قهوه و خدمات غذا می تواند به شما کمک کند تا در کافی شاپ های معتبرتر شغلی پیدا کنید. ما نحوه تبدیل شدن به یک باریستا بدون تجربه و همچنین نحوه پیشرفت حرفه خود را به عنوان یک باریستا با گواهینامه توضیح خواهیم داد.

چگونه یک باریستا شویم

چگونه بدون تجربه یک باریستا شویم ؟

امکان تبدیل شدن به یک باریستا بدون داشتن تجربه بسیار زیاد است و بسیاری از صاحبان و مدیران کافی شاپ متقاضیانی را ترجیح می دهند که تجربه ای ندارند. ما در اینجا نقل قول هایی از افراد صاحب نظر در حوزه قهوه در ایالات متحده را مورد بررسی قرار دادیم تا به شما بگوییم اگر قصد دارید باریستا شوید و تجربه قبلی کار در کافی شاپ ها را ندارید، نگران نباشید.

کلی کیسینجر از کافه Speakeasy در کویتمن، تگزاس : "بیشتر باریستاهایی که در اینجا کار می کنند تجربه قبلی ندارند، که به نظر من این یک چیز مثبت است."
کاتلین رید از کافه استرنج برو در استارکویل، می‌سی‌سی‌پی: «ما معمولاً 1 تا 3 سال کارمندان را نگه می‌داریم، اما تعداد کمی از آنها با تجربه قبلی وارد می‌شوند زیرا اکثراً دانشجو هستند."

بنابراین، اگر قصد دارید باریستا شوید و تجربه قبلی ندارید، به دنبال شغل باریستا در قهوه‌خانه‌های زنجیره‌ای بزرگ یا کافی‌شاپ‌های کوچک باشید که مایلند برای آموزش خوب شما وقت بگذارند.

چگونه یک باریستای موفق باشیم ؟

به جای مهارت های سخت، بسیاری از کارفرمایان به دنبال ویژگی هایی هستند که یک باریستای موفق آن را داراست. در اینجا با نقل قول از افراد صاحب نظر در صنعت قهوه به برخی از مهارت هایی که یک باریستای موفق باید داشته باشد اشاره می کنیم:
داشتن صبر زیاد: کاتلین رید از کافه استرنج برو: "ما محیط کاری شلوغی داریم، بنابراین به افرادی صبور نیاز داریم که بتوانند لبخند را در شیفت های کاری شلوغ بر لب داشته باشند."
اشتیاق برای یادگیری: تامی لوری از دهکده کافی در تروی، آلاباما : ما به دنبال فردی با اشتیاق هستیم که مهارت یادگیری سریع و انتقال به دیگران را داشته باشد.
بازدهی بالا در محیط شلوغ: صنعت خدمات غذایی، از جمله صنعت قهوه، می تواند پرهیجان و شلوغ باشد. باریستاهای موفق باید بتوانند استرس را مدیریت کنند و چندین سفارش را همزمان انجام دهند.
دقت بالا: دم کردن قهوه به مراحل زیادی نیاز دارد تا طعم ها را به طور کامل نشان دهد و اشتباه کردن می تواند مشخصات طعم قهوه را به شدت تغییر دهد. باریستاهای موفق باید به هر مرحله از فرآیند توجه زیادی داشته باشند تا از کیفیت و ثبات اطمینان حاصل کنند.
توانایی برقراری ارتباط: ایجاد روابط با مشتریان برای باریستاها ضروری است. یادگیری نام مشتریان ثابت و سفارشات آنها باعث می شود آنها احساس خوبی داشته باشند و به بازگشت مجدد آنها کمک می کند.

چگونه یک باریستای معتبر شویم ؟

برای باریستاهایی که چند سالی است در این صنعت کار می کنند و به دنبال تبدیل شغل خود به حرفه هستند، چندین گواهینامه وجود دارد که می توانید آنها را در نظر بگیرید و بسیاری از سازمان‌ها دوره‌های صدور گواهینامه باریستا را برگزار می‌کنند.

چگونه یک باریستای معتبر شوید


چرا باید گواهینامه باریستا دریافت کنیم ؟

گواهینامه باریستا برای باریستاهایی که به دنبال نقل مکان از یک فروشگاه زنجیره ای به یک فروشگاه سطح بالا هستند که بیشتر در زمینه اسپرسو و نوشیدنی های مبتنی بر اسپرسو فعالیت می کند، ایده آل است. علاوه بر این، بسیاری از باریستاها برای کسب دانش بیشتر در مورد هنر خود و افزایش کیفیت قهوه و نوشیدنی خود، دوره های آموزشی را انتخاب می کنند.

در دوره گواهینامه باریستا چه می آموزیم؟

در اینجا به لیستی مختصر از برخی موضوعاتی که دوره گواهینامه باریستا پوشش می دهد اشاره میکنیم:
علم دم کردن قهوه
اصول اولیه باریستا مانند آسیاب کردن قهوه و تهیه اسپرسو
تجارت قهوه و اینکه از کجا می آید
دوره های پیشرفته تهیه اسپرسو، آسیاب کردن دانه های قهوه و تمپ کردن
تجهیزات تخصصی قهوه
خدمات مشتری
قهوه Cold Brew

 تشکر از همراهی شما