Skip to main content
  • راهنمای انتخاب و خرید انواع آسیاب قهوه

راهنمای خرید انواع آسیاب قهوه خانگی و تجاری

اهمیت انتخاب آسیاب قهوه مناسب

اگر قصد راه اندازی کافی شاپ دارید باید بدانید که قهوه با کیفیت مهمترین نکته در جلب رضایت مشتری است. یک آسیاب قهوه خوب اصلی ترین ابزار ضروری برای هر کافی شاپ است زیرا میتواند تاثیر قابل توجهی بر طمع و عطر قهوه شما داشته باشد.

تازگی قهوه تاثیر به سزایی در تهیه یک فنجان قهوه عالی دارد. هر چه دانه های قهوه پس از برشته شدن بیشتر بمانند طمع و عطر بیشتری از دست می دهند. آسیاب کردن دانه های قهوه بلافاصله قبل از دم آوری پتانسیل کامل آن ها را ازاد کرده و در نتیجه قهوه تازه تر و خوش طمع تر می گردد. البته نوع دانه های قهوه و نحوه برشته کاری آنها و سازگاری ترکیب انواع دانه ها نیز بر کیفیت نهایی قهوه دم شده تاثیر گذار است.

دستگاه آسیاب قهوه در واقع پر کارترین ابزاری است که توسط باریستا در یک کافی شاپ دائما استفاده گردیده و در پیک های کاری به شدت تحت فشار قرار میگیرد. سرمایه گذاری جهت خرید آسیاب قهوه خوش ساخت در دراز مدت ، سبب صرفه جویی در زمان و هزینه های کافه می گردد.

یکی از نکاتی که در انتخاب آسیاب مناسب و با کیفیت باید در نظر گرفته شود نحوه کارکرد و نگهداری و نظافت آسان ماشین آسیاب است. به طور کلی پس از کارکرد دستگاه هر چه میزان دانه کمتری در محفظه تیغه ها باقی بماند نظافت دستگاه آسان تر بوده و دور ریز قهوه کمتری خواهیم داشت. همچنین دستگاه هایی که باز و بست تیغه ها و مخزن آنها آسان تر است امکان نگهداری و نظافت راحت تری برای باریستا دارند.

Burr Grinder VS Blade Grinder

 

انواع آسیاب قهوه

آسیاب های قهوه به طور کلی به دو نوع دستی و الکتریکی دسته بندی می شوند که هر کدام از این دسته ها با توجه به نوع تیغه و روش آسیاب کردن انواع مختلفی دارند. برای اطلاعات تکمیلی در مورد نوع تیغه و روش آسیاب کردن آن ها می توانید به وبسایت کوک استیل مراجعه نمایید.

1-آسیاب قهوه دستی

آسیاب های دستی معمولا جهت استفاده شخصی در منازل ، کمپینگ ، دفتر کار طراحی شده اند. این نوع آسیاب عموما دارای یک اهرم جهت چرخش تیغه ها هستند که به کمک نیروی دست کاربر تامین شده و قهوه را آسیاب می نماید. در مدل های ساده قهوه توسط یک تیغه تخت فولادی آسیاب می شود و در مدل های پیشرفته تر که دارای تنظیم درجه میزان درشتی قهوه هستند محصول توسط دو صفحه ساینده که از متریال های متفاوتی مانند فولاد یا سرامیک ساخته شده اند آسیاب می گردد.

2 آسیاب قهوه دستی

 

2-آسیاب قهوه الکتریکی

آسیاب های برقی معمولا دارای تنظیمات میزان ریز و درشتی قهوه آسیاب شده هستند و با فشار یک کلید امکان شروع عملیات آسیاب را برای کاربر فراهم می آورند.

الف) آسیاب قهوه برقی خانگی

این نوع آسیاب جهت استفاده در منازل طراحی شده است و با توجه به نوع تیغه روش کارکرد و امکانات اضافی که دارند در برند ها و قیمت های مختلفی عرضه می شوند. جهت مشاهده انواع آسیاب قهوه خانگی به وبسایت کوک استیل مراجعه فرمایید.

ب) آسیاب قهوه برقی تجاری (صنعتی)

از این نوع آسیاب جهت تهیه قهوه آسیاب شده در مقادیر بالا برای استفاده در قهوه فروشی ها ، کافی شاپ ها ، تریا ها ، رستوران ها و هتل ها استفاده می گردد. آسیاب های مورد استفاده در کافی شاپ ها عموما دارای تیغه های دندانه دار با ابعاد و اشکال متفاوتی هستند. این دسته آسیاب ها امکان تظیم فاصله تیغه ها جهت به دست آوردن سابه قهوه در اندازه های مختلف به منظور دم آوری قهوه با روش های متفاوت را برای باریستا فراهم می آورند.


3 آسیاب قهوه برقی تجاری

 

آسیاب کافی شاپی

به طور کلی آسیاب های مورد استفاده کافی شاپ ها در 2 نوع دوزر دار (مخزن دار) و آندیمند (On Demand) طراحی شده اند.

آسیاب های دوزردار دارای یک مخزن (هوپر) جهت نگهداری دانه قهوه و یک مخزن برای نگهاری قهوه آسیاب شده می باشند. در این مدل دستگاه دانه قهوه پس از عبور از تیغه ها آسیاب شده و به درون مخزن زیرین می ریزد. مخزن زیرین دارای درجه بندی مکانیکی برای تعیین مقدار دوز خروجی بوده که باریستا با کشیدن یک اهرم دستی دوز مورد نظر را از آن استراج کرده و درون بسکت پرتافیلتر میریزد. در واقع تمامی مراحل آسیاب کردن تا گرفتن خروجی به کمک یک الکتروموتور بعه صورت مکانیکی و دستی انجام می پذیرد.

آسیاب های آندیمند همان طور که از اصطلاح On Demand بر می آید طبق درخواست باریستا عمل می کنند. معمولا در این دسته آسیاب ها میزان قهوه خروجی توسط یک برد الکترونیکی (دیجیتال) بر اساس زمان کارکرد آسیاب قابل تنظیم هستند. به کمک تایمر طراحی شده باریستا این امکان را خواهد داشت که میزان دوز خروجی قهوه را طبق زمان بندی و نوع قهوه تنظیم نماید. مزیت آسیاب آندیمند بر آسیاب دوزر دار این است که قهوه مورد نیاز جهت دم آوری بلافاصله قبل از دم کردن آسیاب می گردد و در نتیجه طمع و عطر بهتری خواهد داشت . همچنین با توجه به تنظیم دقیق تر آسیاب های آندیمند ، هدر رفت قهوه در زمان استخراج قهوه نسبت به مدل های دوزر دار پایین تر خواهد بود.

برخی از برندهای معتبر مدل های پیشرفته تری از آسیاب آندیمند طراحی کرده اند که میزان خروجی قهوه آنها بر خلاف آسیاب های آندیمند معمولا نه بر اساس زمان تخمینی بلکه بر اساس وزن دقیق تنظیم می گردد.

4 آسیاب کافی شاپی

 

آسیاب قهوه فروشی

در فروشگاه ها و روستری های قهوه که عرضه عمده و فله دارند ؛ قهوه به 2 صورت دانه و آسیاب شده فروخته می شود. برای آسیاب کردن دانه قهوه جهت دم آوری با روش های گوناگون از دستگاه هایی استفاده می گردد که توانایی کارکرد یکسره و طولانی مدت را داشته باشند.

نکته حائز اهمیت در انتخاب آسیاب مناسب جهت فروش قهوه علاوه بر قدرت و دوام بالای دستگاه ، میزان دقت ، پایداری عملکرد و راندمان بالای آن می باشد. در واقع انتخاب نادرست آسیاب قهوه صنعتی به دلیل کیفیت ساخت پایین سبب عدم یکنواختی در قهوه خروجی و از طرفی حرارت دیدن دانه قهوه در فرآیند آسیاب شدن توسط دستگاه می گردد که در نتیجه بر کیفیت ، طمع و عطر قهوه دم شده تاثیر سوء می گذارد.

بیشترین نوع دستگاه آسیاب مورد استفاده در قهوه فروشی ها و روستری ها ، آسیاب قهوه پاکت خور می باشد. این نوع آسیاب معمولا دارای یک مخزن بزرگ دانه قهوه (hopper) بوده و مجهز به یک خروجی برای تخلیه قهوه آسیاب شده بوده که یک گیره جهت نگه داشتن پاکت مخصوص قهوه بر روی آن تعبیه شده است تا قهوه آسیاب شده به آسانی درون پاکت بسته بندی ریخته شود. این دسته از آسیاب ها عموما دارای یک کلید روشن و خاموش و در برخی مدل ها دارای یک تایمر زمان سنج جهت خاموش شدن خودکار دستگاه هستند. یکی دیگر از ویژگی های مهم قابل اشاره در انتخاب این نوع آسیاب ها میزان خروجی دقیق آن ها می باشد. بدین معنی که مقدار قهوه آسیاب شده با مقدار دانه قهوه وارد شده نزدیک باشد. ما در کوک استیل به شما کمک می کنیم تا بهترین آسیاب قهوه را متناسب با شکل و میزان کار خود انتخاب کنید.

5 آسیاب قهوه فروشی

 

مجموعه کوک استیل آماده ارائه مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب و خرید انواع آسیاب قهوه خانگی و تجاری به مشتریان گرانقدر خود می باشد. ما در این مجموعه تلاش کرده ایم تا بهترین ها را جهت عرضه به خریداران معرفی نماییم.

در کنار ما می توانید به بهترین مدل ها از مطرح ترین برندهای تولید کننده آسیاب قهوه مانند دیتینگ Ditting ، سیدو Ceado ، مالکونیگ Mahlkonig ، فیورنزاتو Fiorenzato ، مارکیبار Markibar ، یورکا Eureka ، چیمبالی La Cimbali ، رمیداگ Remidag ، آنفیم Anfim و ... دسترسی داشته باشید. برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد مدل ها و انتخاب و خرید دستگاه مورد نیاز خود با گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر به این صفحه مراجعه یا با ما تماس حاصل فرمایید.

6 آخر متن

 

سپاس از همراهی شما