Skip to main content
  • چگونه در 10 مرحله یک بستنی فروشی راه اندازی کنیم ؟

چگونه یک بستنی فروشی راه اندازی کنیم؟

بستنی یک غذای کلاسیک تابستانی است که هم برای کودکان و هم بزرگسالان از آن لذت می برند. این صنعت در سال‌های اخیر به لطف طعم‌ها و انواع بستنی‌های جدید ، رشد ماشین های سیار مواد غذایی و عادی شدن فروشگاه‌های موقت گسترش یافته است. اگر به دنبال افتتاح بستنی فروشی خود هستید، راهنمای راه اندازی بستنی فروشی کوک استیل را بررسی کنید.

بستنی فروشی چه نوع کسب و کاری است؟

بستنی‌فروشی کسب‌وکار فروش انواع بستنی ، آبمیوه ، میلک شیک ، ژلاتو ، یخ در بهشت و سایر محصولات لبنی است که آنرا به یکی از پرطرفدارترین مشاغل مرتبط با مواد غذایی در سرتاسر جهان تبدیل کرده است. بزرگ‌ترین جذابیت‌های بستنی‌فروشی‌ها جنبه سفارشی‌سازی آن است زیرا مشتریان می‌توانند خوراکی‌های منجمد مورد علاقه‌شان را دقیقاً همانطور که ترجیح می‌دهند سفارش دهند. برای صاحبان کسب و کار، افتتاح بستنی‌فروشی گزینه‌ای جذاب است، زیرا فروشگاه های آبمیوه و بستنی عمدتا به آشپزخانه یا فضای نشیمن گسترده نیاز ندارند و بستنی یک خوراکی بسیار محبوب ، به‌ ویژه در تابستان است.

افتتاح بستنی فروشی

افتتاح یک فروشگاه بستنی فروشی ممکن است در ابتدا یک کار طاقت فرسا به نظر برسد، با این حال تقسیم کردن این فرآیند به مراحل مختلف انجام آن را بسیار آسان تر می کند. راهنمای ده مرحله ای کوک استیل را دنبال کنید تا برای بسیاری از جنبه های افتتاح بستنی فروشی آماده شوید.

 

1. مفاهیم بستنی فروشی و برندسازی

تصمیم گیری در مورد اینکه چه نوع مفهوم و برند بستنی فروشی را می خواهید انتخاب کنید، مرحله ابتدایی افتتاح یک بستنی فروشی است. اینجاست که شما تصمیم می گیرید که چگونه فروشگاه شما به مشتریان خدمات ارائه می دهد و قرار است چه نوع گرایش های صنعتی را در مدل کسب و کار بستنی فروشی خود بگنجانید. وقتی صحبت از بستنی فروشی ها می شود، چند مفهوم اصلی و گزینه های برندسازی وجود دارد که باید قبل از حرکت به مراحل بعدی برنامه ریزی در نظر بگیرید.

1. مفاهیم بستنی فروشی و برندسازی

فصلی در مقابل تمام سال

بستنی اغلب یک کالای فصلی محسوب می شود که بیشتر در فصل بهار و تابستان مصرف می شود. در نتیجه، فروش بستنی شما احتمالاً در طول ماه های پاییز و زمستان بسیار کاهش می یابد . بسیاری از بستنی فروشی ها فقط به صورت فصلی باز هستند و در اولین روز بهار باز می شوند و در روزهای رو به پایان تابستان بسته می شوند. از طرف دیگر، بستنی‌فروشی‌تان می‌تواند در ماه‌های سردتر باز بماند، به این امید که یک محصول بی نظیر، پاتوق مشتریان وفادار، یا منوی متنوع می‌تواند در زمانی که هوا سردتر می‌شود، مردم را از درب بیرون بیاورد.

سنتی در مقابل مدرن

یکی از گرایش های جدید در صنعت بستنی، ایده بستنی فروشی سلف سرویس است. به طور سنتی، مشتریان بستنی‌فروشی از فهرستی از اقلام انتخابی سفارش می‌دهند. با این حال، موج جدیدی از بستنی‌فروشی‌های مدرن، فرمول را تغییر داده است و به مشتریان این امکان را می‌دهد تا قبل از اینکه بر اساس وزن محصول از مشتریان هزینه بگیرند، خود بستنی مورد نظر را در ایستگاه‌های مختلف درست کنند.

 

2. طرح های تجاری بستنی فروشی

نوشتن یک طرح تجاری موثر بخش مهمی از راه اندازی یک بستنی فروشی است. طرح کسب و کار به شما این امکان را می دهد تا اهداف، استراتژی ها و برنامه های خود را در یک مکان مشخص کنید. زمانی که می خواهید وام دهندگان و سرمایه گذاران را تحت تاثیر قرار دهید تا روی پروژه راه انداری فروشگاه شما سرمایه گذاری انجام دهند ، یک سند مالی مانند یک طرح تجاری به کارتان می آید. برای ایجاد یک نمای کلی جامع از فروشگاه بستنی خود، طرح کسب و کار شما باید شامل موارد زیر باشد:

خلاصه اجرایی - خلاصه اجرایی یک نمای کلی از تمام اطلاعات موجود در طرح کسب و کار شما ارائه می دهد.

شرح شرکت - در این بخش یک توضیح مکتوب مشابه خلاصه اجرایی خود ارائه دهید، اما بر روی جزئیاتی مانند استراتژی ها و پیش بینی ها بسط دهید.

مفهوم و منو - این بخش توضیح می دهد که چه مفاهیمی را برای بستنی فروشی خود انتخاب کرده اید و مواردی را که قصد دارید در منوی فروشگاه ارائه دهید را مشخص می کند.

ساختار مدیریت و مالکیت - در مورد نوع مالکیت بستنی فروشی شما و همچنین نحوه تشکیل تیم مدیریت خود بحث کنید.

کارمندان و نیازهای کارکنان - این بخش به تعداد کارمندی که برای راه اندازی فروشگاه بستنی خود نیاز دارید و همچنین پست هایی که باید پر شوند، می پردازد.

بازاریابی و تجزیه و تحلیل رقبا - یک بازار هدف را شناسایی کنید و یک تجزیه و تحلیل جامع از رقبای نزدیک را تکمیل کنید تا مزیت های رقابتی بالقوه را پیدا کنید.

استراتژی های تبلیغات و بازاریابی - روش های بالقوه تبلیغات و بازاریابی را برای جذب مشتریان و ایجاد وفاداری به برند فهرست کنید.

پیش‌بینی و خلاصه مالی - در این بخش، پیش‌بینی‌های فروش را تشریح کنید، تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر انجام دهید و هزینه‌های احتمالی را فهرست کنید.

 

3. هزینه های راه اندازی بستنی فروشی

راه اندازی فروشگاه آبمیوه و بستنی اگرچه لزوماً به اندازه افتتاح یک رستوران یا سایر مکان های خدمات غذایی گران نیست، اما همچنان با هزینه هایی همراه است. به طور معمول افتتاح یک بستنی فروشی بین 20000 تا 50000 دلار هزینه دارد. با این حال، این رقم بر اساس اینکه آیا تصمیم به خرید یا اجاره یک مکان دارید و همچنین اینکه آیا تجهیزات جدید یا تجهیزات ارزان تر خریداری می کنید، می تواند متفاوت باشد. در اینجا چند مورد از مهم ترین هزینه هایی که در طول فرآیند راه اندازی یک بستنی فروشی باید بپردازید آورده شده است.

3. هزینه های راه اندازی بستنی فروشی

پیش پرداخت - خرید مواد اولیه برای بستنی فروشی شما یک هزینه عمده خواهد بود. اگرچه گاهی اوقات وام برای چنین هزینه ای گرفته می شود، باید پیش پرداختی در حدود 15 تا 20 درصد از هزینه را انتظار داشت.

نوسازی املاک/هزینه های ساخت و ساز - خرید یک مکان یا ون سیار فروش بستنی به ندرت برای آماده کردن آن برای افتتاح کافی است، بنابراین احتمالاً باید برای بازسازی و ساخت و ساز و اجاره هزینه کنید.

تجهیزات فروشگاه بستنی - برای تولید، نگهداری و فروش بستنی، سرمایه گذاری در انواع لوازم و تجهیزات مورد نیاز است. تجهیزات مورد نیاز شامل بستنی ساز ، یخچال و فریزر است .

موجودی بستنی و لوازم - خرید همه مواد، ظروف بستنی و ظروف مورد نیاز برای بستنی فروشی شما می تواند پرهزینه باشد.

دستمزد کارمندان - راه اندازی یک بستنی فروشی به تعداد انگشت شماری از مدیران ، کارمندان و کارکنان نیاز دارد که باید حقوق معقولی دریافت کنند.

تبلیغات - برای اجرای کمپین های بازاریابی و جذب مشتریان جدید به بودجه تبلیغاتی نیاز است.

مجوزها - باز کردن یک بستنی فروشی مستلزم دریافت چندین مجوز است که برخی از آنها با هزینه همراه هستند.

 

4. چگونه می توان بودجه برای یک کسب و کار جدید تامین کرد

پرداخت تمام هزینه های مربوط به افتتاح یک مغازه بستنی فروشی در ابتدا کاری دلهره آور به نظر می رسد. با این حال، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید تأمین مالی کنید و اطمینان حاصل کنید که رویای داشتن یک بستنی‌فروشی به واقعیت تبدیل می‌شود. تعیین کنید که چه مقدار پول برای راه اندازی اولیه مورد نیاز است، زیرا این رقم تعیین می کند که کدام گزینه بودجه به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

تامین مالی شخصی - ممکن است بتوانید بخش هایی از بستنی فروشی خود را با سرمایه شخصی خود تامین کنید. استفاده از حساب‌های پس‌انداز و برنامه‌های بازنشستگی می‌تواند سرمایه مورد نیاز را تامین کند اما به این معنی است که همه خطرات را خودتان به عهده می‌گیرید.

وام دهندگان - وام های کسب و کار کوچک و وام های تجاری می توانند بودجه کافی برای شروع کسب و کارتان را در اختیار شما قرار دهند. نرخ بهره ممکن است به این معنی باشد که شما در درازمدت بیشتر پرداخت خواهید کرد، اما وام به این معنی است که نیازی نیست فوراً از سرمایه خود هزینه بپردازید.

سرمایه گذار خصوصی - یافتن سرمایه‌گذار برای کسب‌وکارتان راهی عالی برای تأمین سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی یک بستنی‌فروشی است. یک سرمایه گذار می تواند ثابت کند که یک شریک تجاری ارزشمند است و در سود و زیان شما شریک است.

تامین مالی جمعی - تامین مالی جمعی شامل جامعه ای از افراد است که پرداخت ها را برای رسیدن به یک هدف جمع می کنند. مشارکت‌کنندگان اغلب با جوایز یا تخفیف‌های ویژه پاداش می‌گیرند و مصرف‌کنندگان را برای مشارکت تشویق می‌کنند. (متاسفانه این روش در کشور ما در دسترس نیست)

 

5. مجوزهای تجاری

قبل از اینکه بتوانید به صورت قانونی مغازه بستنی خود را باز کنید و شروع به فروش کنید، باید مجوزهای تجاری مناسب را دریافت کنید. تعدادی از مهمترین آنها در زیر ذکر شده است، اما حتما قوانین محلی را دوباره بررسی کنید و برای اطمینان از اینکه بستنی فروشی شما موارد لازم برای افتتاح را دارد، از مشاوره حقوقی استفاده کنید.

مجوز کسب و کار - مجوزهای کسب و کار الزامات قانونی شما برای فعالیت در صنعت و محل خود هستند و در نتیجه ممکن است بر اساس مکان متفاوت باشند.

بیمه کارمندان - بستنی فروشی شما برای استخدام کارمندان و کارکنان به بیمه کارمندان نیازمند است بنابراین میبایست تدابیر لازم در این خصوص را در نظرداشته باشید.

مجوز بهداشت - برای فروش هر محصول غذایی آماده، مجوز بهداشتی که ایمنی و بهداشت را تأیید می کند مورد نیاز است. مقررات مربوط به مجوزهای بهداشتی می تواند از مکانی به مکان دیگر بسیار متفاوت باشد.

 

6. مکان های بستنی فروشی

مکانی که برای بستنی فروشی خود انتخاب می کنید بخش مهمی از اجرای چشم انداز شما و تحقق مفاهیم اولیه است. در حالی که کسانی که به دنبال راه‌اندازی یک ون سیار فروش بستنی هستند نیازی به نگرانی در مورد مکان ندارند، برای فروشگاه‌های ثابت، یک مکان خوب مهم است. تجزیه و تحلیل موقعیت مکانی برای تعیین بهترین محل برای به حداکثر رساندن سود و جذب مشتری بسیار توصیه می شود. هنگام جستجوی مکان بستنی فروشی، چندین ویژگی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

6. مکان های بستنی فروشی

فضا - محل بستنی‌فروشی شما باید فضای کافی برای قرار دادن چندین لوازم خانگی، یک قسمت سرو و یک قسمت نشیمن برای مشتریان داشته باشد.

گذر مناسب - یک مکان ایده آل بستنی فروشی، منطقه ای است که گذر مناسبی در آن وجود دارد و در نتیجه خریدهای ناگهانی زیادی توسط مشتریان انجام می شود.

گذر فصلی - بستنی فروشی ها اکثریت قریب به اتفاق سود خود را در ماه های تابستان به دست می آورند، بنابراین مکانی که در تابستان گذر بیشتری داشته باشد، ایده آل خواهد بود.

هزینه‌های سربار - عدم فروش در ماه‌های پاییز و زمستان به این معنی است که محل بستنی‌فروشی باید هزینه‌های سربار پایینی داشته باشد تا فروش پایین را در زمان‌های سخت جبران کند. برخی از متداول‌ترین هزینه‌های سربار که باید در آن صرفه‌جویی کنید، شامل اجاره و پرداخت‌های عمومی است.

 

7. منوی بستنی فروشی

کنار هم قرار دادن مجموعه‌ای از آیتم‌ها برای منوی شما برای آوردن مشتریان از درب خانه و اطمینان از خرید مجدد آنها بسیار مهم است. شما باید مطمئن شوید که قیمت منوی شما مناسب است و برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه است و در عین حال سود ایجاد می کند. ایجاد یک منوی بستنی فروشی یک اقدام مهم است، زیرا باید طعم های کلاسیک بستنی مورد انتظار مشتریان را به ارمغان بیاورید و در عین حال منحصر به فرد باشید و از رقبا متمایز باشید. خارج از بستنی، چند آیتم مختلف وجود دارد که باید آنها را به منوی خود اضافه کنید.

7. منوی بستنی فروشی

میلک شیک - نوشیدنی های شیرینی که از مخلوط بستنی، شیر و طعم دهنده های مختلف تهیه می شوند. میلک شیک یکی از آیتم های منوی بستنی فروشی کلاسیک است.

یخ در بهشت - روشی کلاسیک برای خنک شدن در یک روز گرم تابستان، یخ ایتالیایی از آب، شکر و طعم دهنده های طبیعی یا مصنوعی میوه تهیه می شود.

ژلاتو - از نظر ظاهر و طعم شبیه بستنی است، اما ژلاتو اغلب حاوی چربی کمتری است، با سرعت کمتری آب می شود و در دمای گرمتر سرو می شود.

ماست بستنی - همانطور که از نام آن پیداست، با شیر و خامه درست می‌شود و در نتیجه طعم مطبوع‌تری نسبت به بستنی دارد.

طعم های محبوب بستنی

بستنی‌فروشی‌ها طیف گسترده‌ای از طعم‌ها را ارائه می‌دهند، اما تعداد انگشت شماری از طعم‌های رایج وجود دارد که مشتریان انتظار آن را خواهند داشت. در اینجا چند مورد از رایج‌ترین طعم‌هایی که بستنی‌فروشی شما باید برای سرو کردن آن‌ها در نظر بگیرد آورده شده است:

وانیل ، شکلات ، توت فرنگی ، زعفرانی و ...

بستنی بدون لاکتوز

عدم تحمل لاکتوز بر میلیون ها نفر در جهان تأثیر می گذارد و به طور مستقیم بر امکان لذت بردن از بستنی و سایر محصولات لبنی مهم است. بستنی بدون لاکتوز را می توان با فیلتر کردن لاکتوز از شیر استفاده شده در بستنی یا با افزودن آنزیم های لاکتاز مصنوعی به شیر لبنیات تهیه کرد. ارائه مجموعه‌ای از بستنی‌های بدون لاکتوز در منوی شما یک راه عالی برای ارائه خدمات به زیربخشی از جمعیت است و می‌تواند یک مزیت رقابتی نسبت به سایر بستنی‌فروشی‌هایی باشد که پیشنهادات مشابهی ندارند.

بستنی بدون لبنیات

مانند بستنی بدون لاکتوز، بستنی بدون لبنیات روند را یک قدم جلوتر می برد و لبنیات را از دستور غذا حذف می کند. در عوض، به جای آن از یک جایگزین استفاده می شود، معمولاً یک ماده مانند شیر بادام یا شیر نارگیل . بستنی بدون لبنیات انتخابی عالی برای افزودن به منوی شماست، زیرا نه تنها برای مشتریانی که به لاکتوز حساسیت دارند، بلکه برای مشتریان گیاهخوار نیز جذابیت دارد. وگانیسم یک گرایش غذایی رو به رشد است ، و ارائه مجموعه ای از بستنی هایی که وگان ها قادر به سفارش آن هستند، می تواند فروش را افزایش دهد و به شما کمک کند تا پاتوق خاص عرضه بستنی برای افراد وگان ایجاد کنید.

 

8. دکور بستنی فروشی

چیدمان و طراحی بستنی فروشی شما برای ایجاد حس کلاسیک بستنی فروشی بسیار مهم است. بسیاری از مردم ایده خاصی از نحوه طراحی یک بستنی فروشی دارند که معمولاً با رنگ های روشن و موسیقی شاد و پر سر و صدا طراحی می شود. رنگ‌های رایج مورد استفاده در طراحی بستنی‌فروشی عبارتند از: قرمز روشن، صورتی و سرمه‌ای و همچنین الگوهایی مانند خال‌خالی و راه راه. با این حال، خارج از دکوراسیون، قسمت هایی از بستنی فروشی شما وجود دارد که باید با در نظر گرفتن عملکرد طراحی شوند.

8. دکور بستنی فروشی

ایستگاه های سرو/ توزیع - بستنی فروشی های سنتی باید فضای وسیعی را برای نگهداری بستنی اختصاص دهند. به طور معمول چندین سردخانه بزرگ برای نگهداری همه طعم ها مورد نیاز است. انواع مدرن‌تر بستنی‌فروشی‌ها که بر حسب وزن شارژ می‌شوند، به این نیاز ندارند، اما باید بستنی‌فروشی‌ها در اطراف فروشگاه قرار داده شوند.

فضای نشیمن - بیشتر بستنی فروشی ها به نوعی محل نشیمن نیاز دارند تا مشتریان بتوانند از بستنی خود لذت ببرند. در حالت ایده‌آل، یک بستنی‌فروشی باید هم صندلی‌های داخلی و هم در فضای باز ارائه دهد تا مشتریان بتوانند بر اساس آب و هوا انتخاب کنند.

 

9. ایده های تبلیغاتی برای بستنی فروشی ها

هنگام شروع هر کسب و کار جدید، مهم است که به مردم اطلاع رسانی های لازم را انجام دهید. بهترین راه برای انجام این کار، شرکت در کمپین های تبلیغاتی با ایده جذب مشتریان است. خوشبختانه در دنیای دیجیتال امروزی، راه های مختلفی وجود دارد که می توانید به طور موثر کسب و کار خود را تبلیغ کنید و به بازار هدف خود برسید. با این ایده‌های تبلیغاتی بستنی‌فروشی، هیاهو ایجاد کنید و هیجان ایجاد کنید:

ایجاد یک وب سایت قوی - در فضای کسب و کار امروزی، ایجاد یک وب سایت قوی برای یک کسب و کار الزامی است. وب سایت مکانی آسان برای مشتریان است تا هر آنچه را که در مورد کسب و کار شما باید بدانند بیاموزند. در گذشته، ایجاد یک وب سایت کار سختی بود، اما در حال حاضر چندین پلتفرم در اینترنت وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا یک وب سایت اساسی و در عین حال جذاب برای بازدید مشتریان طراحی کنید.

گسترش رسانه های اجتماعی - ارتباط با مشتریان از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و تلگرام راهی عالی برای ایمن سازی تجارت بیشتر است. رسانه‌های اجتماعی در زندگی روزمره ما رواج بیشتری پیدا می‌کنند و استفاده از آن به کمترین زمان و تلاش نیاز دارد و آن را به یک گزینه تبلیغاتی جذاب تبدیل می‌کند.

حضور دیجیتال - چندین وب سایت مانند Yelp ، OpenTable و TripAdvisor نقش مهمی در نحوه تصمیم گیری مشتریان برای خرید دارند. اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما در این وب سایت ها و همچنین ابزارهای رایگان مانند Google My Business ثبت شده است تا نام تجاری شما حداکثر در معرض دید قرار گیرد.

برنامه های وفاداری - امتیاز دادن و هدیه به مشتریان برای خرید مکرر محصول شما یک راه عالی برای ایجاد وفاداری به برند و تضمین مشتریان تکراری است. این گونه تبلیغات هدفمند نه تنها مشتریان جدید را جذب می‌کند، بلکه مشتریانی را که قبلاً داشته‌اید، بازمی‌گرداند.

 

10. افتتاحیه بستنی فروشی

با نزدیک شدن به زمان افتتاح بستنی فروشی خود برای عموم، باید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید مراسم افتتاحیه را انجام دهید

افتتاحیه ساده در مقابل افتتاحیه با شکوه

افتتاحیه ساده ، افتتاحیه ای شبیه سازی شده با مشتریان واقعی است که به فروشگاه شما اجازه می دهد آیتم های منو، جریان خدمات و ظرفیت مشتری را آزمایش کند.

افتتاحیه با شکوه جشن ویژه ای است که به نشانه شروع کسب و کار شما طراحی شده است. افتتاحیه های بزرگ گاهی اوقات دارای پیشنهادات ویژه، آیتم های منوی منحصر به فرد، یا رویدادهای زنده برای ایجاد تبلیغات و جشن افتتاح فروشگاه هستند. میزبانی یک رویداد افتتاحیه بزرگ راهی عالی برای راه اندازی کسب و کار شما است و بلافاصله مشتریان را ترغیب می کند تا فروشگاه جدید شما را بررسی کنند.